1) Heeft dit voor mij een meerwaarde boven mijn andere communicatiemiddelen?
Ikzelf mailde eerst maar had bijvoorbeeld behoefte aan een (doorzoekbaar) archief (sommige vragen beantwoord je meer dan 1 keer), een mogelijkheid om makkelijk plaatjes en video's te plaatsen..
2) Waarover wil ik bloggen?
Bij mij zijn dat; nieuwe aanwinsten, nieuwsberichten die specifiek relevant zijn voor mijn doelgroep (zoals cursussen en of onderhoud aan bepaalde systemen), tips en trucs om het leven makkelijker te maken.

3) Hoevaak ga ik bloggen?
Bij mij ligt die frequentie op gemiddeld 4 keer per maand. Van mijn FBC heb ik te horen gekregen dat dat prima is. Vaste onderwerpen (iedere maand) zijn de nieuwe aanwinsten en de cursussen.
4) Hoe ga ik mijn blog verspreiden?
Belangrijk, want als je dat niet kan, heeft het maken van een blog ook geen zin. Ik kan alle medewerkers mailen via 1 adres; dus 1 keer per maand mail ik de post met de nieuwe aanwinsten en een samenvatting van wat er die maand is besproken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten